O czym warto pamiętać stosując eko-marketing?

Eko-marketing to wszelkiego rodzaju działania marketingowe mające na celu promocję ekologii i ochrony środowiska w procesach marketingowych.
Eko- marketing obecnie jest coraz bardziej popularny ze względu na rosnącą świadomość społeczną.
Stosując działania proekologiczne musimy pamiętać przede wszystkim o tym , że nowoczesne technologie muszą iść w parze z ekologią.
Jeżeli chodzi o wspomnianą technologię, musimy sprawdzić jakich nasza firma produkująca określony produkt używa narzędzi, urządzeń, na ile są one ekologiczne.
Poprzez działania firmy musimy zachęcać konsumenta, aby łaskawo spoglądał na ochronę środowiska.
Kolejny krok to sprawdzenie naszego produktu. Musimy zbadać, czy produkt który oddajemy w ręce konsumenta jest rzeczywiście ekologiczny. Jeżeli sami będziemy w stanie dostrzec, że nasz produkt nie jest wyprodukowany w sposób ekologiczny, klient z pewnością to zauważy. Musimy pamiętać, aby nie okłamywać rzeczywistości, a opierać się wyłącznie na faktach, gdyż wszelkie nasze błędy klient będzie wstanie dostrzec szybciej niż my, co na pewno niekorzystnie wpłynie na wizerunek naszej firmy.
W przypadku opakowania naszego produktu musimy zwrócić uwagę na najmniejsze detale.
Musimy sprawdzić z jakich surowców zostało wyprodukowane opakowanie.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że jeżeli nasze opakowanie jest wykonane z surowców naturalnych a przypadkiem owiniemy go folią, nasz produkt automatycznie przestaje być ekologiczny.
Dlatego aby produkt był w pełni ekologiczny a nasza firma mogła się poszczycić nieposzlakowaną opinią , warto przeanalizować powyższe wytyczne.